Populära länkar


Varumärken

Alla varumärken

Kategorier

Fördelar med oss

  • Inga avgifter
  • Gratis frakt
  • Snabb leverans
  • KUNDSERVICE med riktiga jägare
  • Öppet köp returrätt 30 dagar
  • Betala säkert med avgiftsfri faktura, kort eller internetbank
  • På nätet sedan
    2005
Produkten läggs i din varukorg.
Produkten har lagts till i din varukorg.

Kundservice

"Inget köp är avslutat förrän du som kund är helt nöjd. När du handlar hos Jakt.se kan du alltid känna dig trygg." 


Kontakta oss

Mer information


Telefon: 060-15 29 00

Vardagar kl 9-17 (lunchstängt kl 12-13)

E-post: kontakt@jakt.se

Mejlfrågor besvaras helgfri vardag inom 24 timmar.

Adress:

Norrländska Vapenaffären Aktiebolag

Norra Förmansvägen 22, 857 53  SUNDSVALL


Vanliga frågor

Kontakta oss

Köpvillkor

Så handlar du

Frakt och leverans

Betalning

Om jakt.se


Vanliga frågor

 

Hur handlar jag?

Läs här Så handlar du .


Hur går det till att köpa vapen på Jakt.se?

Läs här Att beställa vapen hos Jakt.se .


Vad kostar det att handla på jakt.se?

Hos oss kan du alltid handla fraktfritt! Vi har både fraktalternativ som är gratis och några som kostar. Priset finns angivet på respektive fraktsätt i kassan. Står det 0 kr levererar vi ditt paket gratis.

Läs mer om fraktsätten under frakt och leverans.

Det tillkommer inga extra kostnader såsom faktura- eller kontokortsavgifter när du handlar på jakt.se. Däremot finns betalval hos Klarna där avgifter kan tillkomma, såsom delbetalning eller senarelagd betalning.


Var är mitt paket?

Beställningar av lagerförda varor som görs helgfria vardagar skickas normalt från oss samma dag eller senast nästföljande vardag.

När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I denna finns ett kolli-id/sändningsnummer som du kan använda för att spåra din försändelse på posten.se. Du kan även klicka på länken i leveransbekräftelsen.

Normalt tar leveransen 1-2 vardagar från att det skickats från vårt lager beroende på leveranssätt men ibland kan det ta något längre tid. Har du väntat längre än en vecka, kontakta vår kundservice.


Var är min faktura?

När du  köper varor hos oss skickas fakturan som standard till din mailadress. Hittar du inte fakturan i mejlen sök efter mail från Klarna och leta även bland skräpposten. Hittar du ändå inte fakturan i mejlen logga in på klarna.se där du kan se dina fakturor och dess betalstatus. Har du fler fakturafrågor är du välkommen att kontakta Klarnas kundservice via mejl på info@klarna.se eller via telefon på nummer 08-120 120 10.


När betalar jag min order?

Vår kassa sköts helt och hållet av Klarna. I dagsläget är det så att om ni väljer faktura eller delbetalning så startar det först när vi levererar er order. Ni betalar då fakturan alternativt påbörjar er delbetalning efter att ni fått hem er beställning.

Väljer ni andra betalningsalternativ, som t.ex. kort eller direktbetalning så betalar ni direkt när ni lägger er order.

Angående vapen, där det kan dröja lång tid innan ni erhåller er vapenlicens, så återbetalar vi omgående era pengar alternativt annullerar er faktura/delbetalning ifall ni inte skulle beviljas vapenlicens.

 

Vad menas med betalsätt Klarna Checkout?

Klarna Checkout är en betallösning genom vilken du kan välja följande betalsätt: Klarna Faktura, Klarna Konto, kortbetalning eller direktbetalning via internetbank.


Hur fungerar Klarna Checkout?

Med Klarna Checkout behöver du bara fylla i e-postadress och postnummer och sedan slutföra köpet. Först bekräftas köpet och sedan väljer du vilket betalsätt du vill använda: Klarna Faktura, Klarna Konto, kortbetalning eller direktbetalning via internetbank. Väljer du att inte ändra betalsätt blir det Klarna Faktura. Väljer du Klarna Faktura kommer en epostfaktura att skickas till den angivna mejladressen.


Jag har glömt mitt lösenord, hur gör jag nu?

Klicka på Mitt konto/ Logga in och klicka på Jag har glömt mitt lösenord. Ange ditt användarnamn eller din e-postadress så mejlar vi instruktioner om hur du återställer ditt lösenord. Du behöver inte skapa ett konto för att handla hos oss.


Har ni tystnadsplikt?

Jakt.se omfattas inte av offentlighets- och sekretesslagen. Däremot har all personal, oavsett om de har direkt eller indirekt kontakt med våra kunder, tystnadsplikt. Det betyder att ingen får lämna ut uppgifter om dig, dina beställningar eller om din privata situation utan att du själv har godkänt det.


Jag har ångrat mitt köp, vad gör jag?

Du har 14 dagars ångerrätt från den dag du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad.

Kontakta kundservice för att anmäla retur. Jakt.se skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott. Mer information hittar du under köpvillkor / ångerrätt och retur.


Hur vet jag att ordern har gått igenom?

Så fort du har slutfört din beställning så skickas en orderbekräftelse till din mejladress. Får du ingen orderbekräftelse kontakta oss på kundservice så kan vi svara på om ordern har gått igenom eller inte.


Hur stoppar jag min order om något blivit fel?

Vill du stoppa en order eller göra ändringar i den så är det enklast om du skickar ett mejl till vår kundservice på kontakt@jakt.se. Gör detta så fort som möjligt eftersom vi har en snabb orderhantering. Har paketet redan börjat packas har vi ingen möjlighet att göra några ändringar eller stoppa ordern.


Har ni någon fysisk butik?

Javisst! Vår butik heter Norrländska Vapenaffären och ligger i Sundsvall. Butiken har två våningar på totalt 400 kvm, med ett stort välfyllt vapenvalv och egen vapenverkstad. Tyvärr har vi växt ur våra lokaler fullständigt så att numera liknar butiken mest en lagershop. Vi har ett nytt bygge på 2000kvm på gång sedan snart tre år tillbaka men kommunens kvarnar mal långsamt och vi väntar fortfarande på klartecken för byggstart.


Rabattkod, vad är det?

En rabattkod är en bokstavs-/sifferkombination eller ett ord som ger rabatt på din order. Efter att du skrivit in din kod och klickat på "hämta" så dras rabatten direkt i kassan och priserna korrigeras och blir röda. Rabattkoder skickas ibland ut i våra nyhetsmail men oftast är det enstaka produkter/leverantörer som annonserar sina rabattkoder genom tidningar, på mässor eller andra forum. Har du en rabattkod så vet du förmodligen om det. I annat fall kan du hoppa över denna ruta. Vi delar inte ut rabattkoder på begäran.


Jag får påminnelser om att hämta ett paket jag redan har löst ut.

Det kan bero på att ditt ombud har glömt registrera att du har löst ut ditt paket, då uppdateras inte den informationen hos Posten eller hos oss som då skickar ut påminnelseavier om ditt paket. Om du får en påminnelseavi och redan har hämtat ut paketet så kan du bortse från den.

 

Kan jag välja vilket fraktsätt jag vill att mitt paket ska skickas med?

Ja, du väljer själv vilket fraktsätt ditt paket skickas med. Ibland kan det dock finnas begränsningar i vilka fraktsätt som blir valbara när du står i kassan och detta beror på innehållet i din kundvagn. Vissa varor kan exempelvis vara temperaturkänsliga eller kräva legitimation vid uthämtandet. I dessa fall blir vissa fraktalternativ gråmarkerade och kan just vid denna beställning inte väljas.


Kan jag beställa till utlandet?

Nej, tyvärr. Vi levererar endast till adresser inom Sverige.


Hur avregistrerar jag mig från nyhetsmejlet?

I nyhetsmejlet finns en tydlig länk som du klickar på för att avregistrera dig från nyhetsmejlet, dvs: ”Om du vill avsluta din prenumeration på detta nyhetsbrev, klicka här”.


Jag har en fråga om min faktura, vart vänder jag mig?

För att få svar på dina fakturafrågor kontaktar du Klarna via mejl info@klarna.se eller telefon på nummer 08-120 120 10. Du kan också gå direkt till Klarnas hemsida och få information om din faktura. Där kan du också flytta fram förfallodatumet 10 dagar om du inte kan betala din faktura inom utsatt tid.


Hur betalar jag min faktura från ett utländskt konto?

För att betala från ett utländskt konto använder du följande uppgifter: 

Betalningsmottagare: Klarna/Nordea Finans Sverige AB (publ) 

IBAN: SE58 9500 0099 6026 0036 5171 

BIC/SWIFT: NDEASESS





  • Hittar du det billigare någon annanstans matchar vi priset
  • Vi är certifierade av Trygg E-handel
  • Klarna - faktura, konto, delbetalning, kort och internetbank
  • Posten

© 2017 Norrländska Vapenaffären AB  |  Telefon: 060 - 15 29 00  |  kontakt@jakt.se