Populära länkar
Kategorier
Fördelar med oss
- Inga avgifter
- Gratis frakt över 899:-
- Snabb leverans
- KUNDSERVICE med riktiga jägare
- Öppet köp returrätt 30 dagar
- Betala säkert med avgiftsfri faktura, kort eller internetbank
- På nätet sedan
2005
- Tel 060 - 15 29 00, vardagar 9-12, 13-17
- Maila oss

Frakt och Leverans
Allmänt
Alla beställningar som görs helgfria vardagar innan fraktsättets bryttidpunkt (när fraktbolaget hämtar våra paket) skickas normalt från oss samma dag. Beställningar lagda på kvällar/helger/helgdagar skickas normalt nästföljande arbetsdag, förutsatt att vi har varan i lager.
Vi levererar endast till adresser inom Sverige.
Våra olika fraktalternativ tar normalt 1-2 vardagar att nå fram efter att det skickats från vårt lager. När varan har lämnat vårt lager går det alltid att följa via fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid för valt fraktsätt. Jakt.se kan inte lämna någon förseningsgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt.
Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar Posten med en dags fördröjning, denna är inte inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan. Detta rör till exempel vissa orter med postnummer som börjar på 82-84, 86-89 samt 91-98.
Jakt.se´s kunder har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Kontakta vår kundservice om du önskar häva ditt köp.
Fraktsätt
Instabox
Tar normalt 1-2 vardagar att nå fram efter att det skickats från vårt lager. Fraktkostnad 0 kr - över 899 kr, annars 49 kr. Instabox erbjuder möjligheten att spåra ditt paket. Ett sms med öppningskod skickas när ditt paket ligger i Instabox-skåpet. Identifiering med mobilt bank-ID kan behövas beroende på paketets innehåll. Efter 3 dagar skickas paketet tillbaka till Instabox terminal, inom 10 dagar kan du beställa en ny utkörning till samma eller annat skåp, utan extra kostnad. Läs mer om Instabox här.
Instabox Home
Tar normalt 1-3 vardagar att nå fram efter att det skickats från vårt lager. Fraktkostnad 0 kr - över 899 kr, annars 49 kr. Instabox erbjuder möjligheten att spåra ditt paket. Hemleverans mellan 17-22. Kombinerade leveranser av elbilar, fossilfria lastbilar samt cyklar/cargobikes. Klimatkompenserad leverans. Läs mer om Instabox här.
DHL Service Point
Tar normalt 1-2 vardagar att nå fram efter att det skickats från vårt lager. Fraktkostnad 0 kr - över 899 kr, annars 49 kr. Dina varor skickas med DHL till ett ombud. Du väljer själv vilket ombud paketet ska skickas till. När paketet har kommit fram till ombudet får du en avisering. Du väljer vilket aviseringssätt du helst önskar: e-post eller sms.
PostNord - Hemleverans (MyPack Home)
Tar normalt 1 vardag att nå fram efter att det skickats från vårt lager, till vissa områden tar leveransen 2 dagar. Numera gör PostNord även lördagsleverans till många områden i Sverige. Fraktkostnad 0 kr - över 999 kr, annars 149 kr. Paketet levereras till ditt hem dag eller kväll. Du aviseras i PostNord App och via sms eller e-post med ett förslag på leveransdatum och tid. Det finns alltid möjlighet att anpassa din leverans. Du kan tex välja annat datum/tid, personlig leverans vid dörren eller att hämta ditt paket på ett av PostNords serviceställen. Vid hemleverans kan du följa ditt paket i realtid med hjälp av karta, ETA och antal stopp före dig.
PostNord - Hämta hos ombud (MyPack Collect)
Tar normalt 1 vardag att nå fram efter att det skickats från vårt lager, till vissa områden tar leveransen 2 dagar. Numera gör PostNord även lördagsleverans till 2 miljoner hushåll i Sverige. Fraktkostnad 0 kr - över 899 kr, annars 49 kr. Dina varor skickas med PostNord till ett postombud. Du väljer själv vilket ombud paketet ska skickas till. När paketet har kommit fram till ombudet får du en avisering via PostNord App och via e-post eller sms.
PostNord - Till din postlåda eller dörr (Varubrev 1:a-klass)
Tar normalt 1 vardag att nå fram efter att det skickats från vårt lager, till vissa områden tar leveransen 2 dagar. Fraktkostnad 0 kr - över 899 kr, annars 49 kr. Paketet delas ut i din postlåda. Om paketet inte får plats i din postlåda levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd. Varubrev som är för stora för brevlådan kan av brevbäraren anses behöva lämnas till ditt närmaste utlämningsställe och du får en avisering.
Spåra ditt paket
När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I leveransbekräftelsen finns en spårningslänk som du kan klicka på för att spåra din försändelse.
Försändelse-id för paket
Ett paket får alltid ett kolli-id (alt. spårningsnummer) som kan användas för spårning av paketet. Kolli-id hittar du via spårningslänken i leveransbekräftelsen som skickas till din e-postadress så snart paketet har lämnat vårt lager. Med kolli-id kan du spåra ditt paket från att det sorteras av fraktbolaget tills dess att du hämtar ut ditt paket.
Om du inte fått någon avisering men ser via spårningslänken att paketet kommit till ombudet, går det bra att hämta ut paket skickade med Posten med kolli-id och legitimation. Kolli-id/spårningsnummer/löpnummer hittar du i leveransbekräftelsen som skickats till din e-postadress.
Försändelse-id för varubrev
Med försändelse-id för varubrev kan du se när varubrevet passerar postterminaler och eventuellt hamnar hos Postens utlämningsställe. Denna spårning är dock inte lika detaljerad som för paket. Försändelse-id för varubrev hittar du i leveransbekräftelsen som skickas till din e-mailadress så snart paketet har lämnat vårt lager. När ett varubrev sorterats på postterminalen skickas en leveransavisering till dig antingen via sms, e-post eller brev som talar om att din leverans är på väg och när den beräknas levereras till dig. Om brevbäraren anser att varubrevet ryms i brevlådan levereras det direkt i mottagarens brevlåda. Varubrev som anses vara för skrymmande lämnas till närmaste utlämningsställe och en avisering med ett fyrsiffrigt löpnummer skickas antingen via sms, e-post eller brev. Med löpnumret kan du hämta ut ditt varubrev hos Postens utlämningsställe. Har du inte fått aviseringen kan du även hämta ut varubrevet med hjälp av försändelse-id som du hittar i leveransbekräftelsen.
Hos ombudet
För att hämta ut din försändelse behöver du din legitimation och det nummer som du hittar i sms- eller e-postaviseringen. Har du valt brevavi så ta med den tillsammans med legitimationen till ombudet.
Om du av någon anledning saknar aviseringen går det bra att hämta paket med kolli-id/spårningsnummer/löpnummer och legitimation. Kolli-id/spårningsnummer/löpnummer hittar du i leveransbekräftelsen som skickats till din e-postadress.
Tänk på att du alltid skall kunna visa legitimation vid uthämtning av paket. Endast personen med namnet på paketet får hämta ut det hos ombudet.
Försändelsen ligger hos postombudet i 7-14 dagar beroende på fraktsätt innan den returneras till oss. Liggtiden anges tydligt i er avisering. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 150 kr om ett paket ej hämtas ut. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, bör du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning på vår hemsida.
Leveransförsening
Leveranstiderna kan komma att förlängas då oförutsedda förseningar kan uppstå på vägen.
Vi har nästan alla produkter vi säljer i lager, det framgår tydligt på artikeln om så är fallet. Står det däremot att den skickas från oss inom 2 till 5 vardagar så finns den istället på leverantörens lager varifrån vi omgående beställer den och skickar vidare till er, inom utsatt tid. Skulle någon produkt även vara slut på leverantörens lager så uppstår leveransförseningar och då kontaktar kundservice dig via e-post eller telefon. Vi hjälper dig gärna med förslag på likvärdig produkt om sådan finns.
Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar Posten med en eller ett par dagars fördröjning, denna är inte alltid inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan. Detta rör till exempel vissa orter med postnummer som börjar på 82-84, 86-89 samt 91-98.
"Inget köp är avslutat förrän du som kund är helt nöjd. När du handlar hos oss kan du alltid känna dig trygg."